.....

v.31

På vägen mot Uppsala så stannade vi vid en liten rastplats vid en mack för att käka lite lunch som vi hade med oss, vi satt där och käkade och hade trevligt sen tyckte jag att jag såg nåt som skymtade gult i ögonvrån så jag kikade dit och till min förvåning är det massa gula svampar och inte bara på ett ställe utan hela marken är som ett stort gult fält...så Jag&Johan började titta lite närmare och tog upp en och utbrast i kör: KANTARELLER!!!! :) Så vi fick ihop en hel systemetpåse med underbara kantareller och var skit nöjda över att vi stannat precis där och hittat detta grymma men väldigt konstiga svampställe!!!! :) När vi kom fram till Uppsala rensade vi svampen och Johans mamma smörstekte dom sen åt vi dom på macka, MUMS!!!

   

Tisdagen var vi på Ikea och Gränby centrum, där vi shoppade och spenderande en hel del pengar! :)
Onsdagen började med ett frisörbesök för min del, färgade mitt hår som såg så dassigt ut och även klippte av en del av de slitna topparna. Sen var det fix hela eftermiddagen, sen var det dags att dra på fest hemma hos en gammal jobbarkompis från Uppsala, vi blev ett gäng där som hade väldigt trevligt och det slutade med att vi drog på krogen och sen efterfest till kl. 06 på morgonen, hehe. Det var så kul att träffa er våra gamla jobbarpolare och snacka gamla minnen! Får se när vi drar ihop nästa återträff! :)

   
   
   

Torsdagen var en riktigt slö dag, vi kollade på film och myste hela dagen lång!
Fredagen var en dag på stan, shopping, lunch m Johans lillebror och glass vid Fyrisån i solen. På kvällen lagde Jag&Johan hemgjorda lyxhamburgare till hans familj, det blev riktigt lyckat och alla var nöjda.
Lördag var det dags att börja packa ihop väskan, man hinner sprida ut sig rätt rejält på bara några dagar, helst jag! På kvällen hade Johans mamma lagat en underbart god middag, vi drack vin och hade en trevlig stund och efter maten spelade vi Uno :)



På söndag morgon begav vi oss hemåt Troll igen....  

Kommentarer
Postat av: karin

låter som en härlig vecka!!

2009-08-26 @ 18:36:51
URL: http://pinkblondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0