.....

v.32

Efter att ha kommit hem till Troll på söndag eftermiddag så var det bara att  pusta ut och vräka ur kläderna och packa i nya. Nu skulle Jag&Johan ut på våran första roadtrip semester längs västkusten, vilket skulle bli väldigt spännande. Vi hade bestämt en natt vi skulle bo på hotell sen fick resten komma spontant. Vi visste lite var vi ville åka men som sagt detta blev en hel spontan Roadtrip!!

Måndag morgon begav vi oss från Trollhättan neråt västkusten, vårat första stopp var Varberg, en mycket vacker stad vid det underbara havet. Det första vi gjorde där var att stanna vid turistbyrån för att hämta karta och campingrbrochyrer, sen begav vi oss vidare till en ica affär för att handla fruskost för veckan och lite smått och gott. Sen åkte vi vidare till Varbergs färstning där vi gick runt på fästningen och kikade och tittade även in på ett museum och såg bl.a. Bockstensmannen, en mycket otäck historia om en man som man trodde blev mördad och som hittades väl bevarad i en myr i Halland. Detta skelett har dom sedan lagt in på museum och håret är t.o.m. kvar trots att han levde på 1300-talet, skit häfigt men jävligt otäckt! Efter fästningen tog vi oss en strandpromenad längs havet =) Framåt kvällen regnade det så mycket, vi bestämde oss för att hyra en mysig övernattningsstuga på en camping lite utanför Varberg. Vi gjorde oss hemmastadda i stugan, drack öl, käka pizza, spelade Uno och hade det allmänt gött, det var här vi blev förälskade i campinglivet! :)

Tisdag
gick färden vidare mot Höganäs, där vi hade bokat hotell för en natt. Höganäs visade sig vara en väldigt liten "stad" så fanns inte alltför mycket att göra där men vi lyckades roa oss ändå, beställde in två rätters middag och drack vin i hotellresturangen. Kollade på Allsång på skansen och sen gick vi la vi oss tidigt den kvällen, vi var rätt slut efter att ha sovit i en liten våningssäng i stugan i Varberg.

Onsdag strålade solen ute och det var kanon väder, vi käkade frukostbuffé sen begav vi oss till Höganäs-keramik-sommar-outlet, där vi fyndade en del, men nu i efterhand skulle vi köpt mer saker där, var ju kanon bra priser!  Efter lite diskuterande bestämde Jag&Johan oss för att dra till Ängelholm för att ta in på camping och sen dra ner till havet för att sola och bada som man inte gjort så mycket denna sommar tyvärr. Vi hittade en utmärkt camping att slå upp tältet på, detta skulle vara vårt hem i två dagar. Resten av dagen låg vi på beachen hela dagen lång. På kvällen grillade vi på en skit dålig engångsgrill men efter många om och men och en hel del nya vänner så blev köttet klart. Blev en god middag och rödvin utanför tältet :) Blev lite för mycket av det goda vinet men va gör väl det. Kvällen avslutades med mys och öl på stranden i solnedgången! Viken underbar känsla det är att sitta vid havet en sommarkväll och kolla på den mäktiga solnedgången, Det slår allt!!....detta ska jag tänka tillbaka på en slaskig novemberkväll....

Torsdagen bjöd oxå på strålande väder, så vara bara att käka frukost å dra ner till havet som låg ynka 150m från där vårt tält stod, Lyx!! Dagen bestod i sol å bad och bara slapp på stranden, me like :) Eftermiddag/Kvällen drog vi oss in till stan för att käka på restaurang, blev plankstek å vin, johan drack cola och körde. Efter vi käkat var vi förbi Johans mammas väninna som bor i Ängelholm, hon har en enorm trädgård som var väldigt imponerande, kul att se. När vi var framme vid tältet igen packade vi väskan med öl och drog ner på stranden såklart för att se solnedgången som man aldrig får nog av! Den natten vaknade jag upp i tältet och trodde ärligt talat det var krig ute.....var såna konstiga läten och jag var skit skraj! Johan vaknade och undrade om jag hade blivit tokig! Haha. men vi fick aldrig vet var det för ljud konstigt nog.

fredagen var vädret lika hett som på ons å tors så vi gick upp tidigt för att hinna ligga och grilla på standen dom sista timmarna innan det var dags för att ge sig av hem mot Troll. Innan vi lämnade Ängelholm hade Johans bror sagt åt oss att vi inte kunde lämna Ängelholm förrän vi käkat en Kirri´s special (pizza) vi lyssnade på hans ord och betällde två sådana pizzor som vi åt på en gräsplätt innan vi började resan hemåt. Jag vill tacka Nicke för att du rekommenderade denna utsökta pizza, den var verkligen speciell och en av de godaste pizzor jag ätit. För er som undrar vad pålägget på pizzan var: skinka, ost, oxfilé, banan, champinjoner, jordnötter och beanaiseås. Mumsfilibabba!! Vi var hemma i Trollhättan runt 16 tiden och hämtade hem från gullegris (katten) på en gång som bott hemma hos min klasspolare medans vi var borta! Tusen tack för kattvakten , det uppskattas!!! :)

Denna lilla minisemster som vi hade var en väldigt rolig, vacker, härligt, underbar och mysig resa. Västkusten är så jävla fint, vilka smultronställen det finns i Sverige som man inte vet om.! Lätt att vi åker tillbaka och att vi kommer campa igen!!

Helgen bestod av bad å sol vid havet i Uddevalla, liten krock med bilen, grillning, film, tvättstuga, indisk mat och slapp framför tv:n! Nu var Johans semster över och dags för han att börja jobba igen! :(

Oj vilket långt inlägg...hoppas ni orkar läsa...