NYÅR 2008!!

Ja då var det dags att sätta sig ner och få ihop ett inlägg om en av de bästa festerna på mkt mkt länge, nämligen Nyårsfesten!! ojojoj....

På Tisdagsmorgon dagen före nyår så åkte jag och fia till Örebro för att fira nyår där. Våra söta sambos mötte vi upp i Örebro för dom åkte bil från uppsala! När vi kom fram så var det handling av nyårsmiddagen som stod först på listan, så vi begav oss till Ica Maxi för att inhandla allt. Det var en rolig tur på maxi och helene var så till sig så hon glömde handlingslistan i kassler-disken,hehe.
 
Sen blev det systemet och sen Willy´s en sväng och köpa det sista varorna. Man blev rätt så slut efter detta flängande i affärerna och jakt på rödvisnsås...haha alla örebros invånare måste ha köpt rödvinssås till Nyårsafton...haha...men vi fick tag i 4 påsar till slut :D Sen åkte vi och smällde i oss pizza/kebab/falafel tallrik, sen bar det av till Marieberg för att kika på rean och för att hitta något glittrigt eftersom vi skulle ha glittertema på nyårsfesten. Vi hittade lite fynd iallafall! På kvällen blidde det några öl och spela spel, synd att du jobbade syrran, men det är ju så ibland!

Nyårsaftonsmorgon gick jag upp runt 9-tidenoch väckte Johan, vi åkte iväg på en liten nostalgitripp till norr där vi bodde förut och kollade läget, vi passade även på att leta lite efter den jävla rödvinssåsen. Sen när vi kom tillbaka blev det frukost med nybakt bröd! Resten av dagen gick till förberedelser inför festen. Hann även med att springa över en sväng till Carro och hälsa på och se hur hon bodde, trevligt och se dig gumman! :D

 
Gästerna började droppa in mellan 18-19, det bjöds på en "stekar" fördrink och skit goda snittar som Jensa och Lina gjort, mums. Vi hann även med att förtära en hel del alkohol innan vi satte oss till bords. Men det gick bra att fixa en bordsplacering ändå :) Tror alla blev nöjda med den. Väl till bords så serverades varmrätten som var Mozarellakyckling med basilika och potatisgratäng och vitlöksbröd :D och det var såå gott!!! Det var nu som Fia åt sin sista bit av kött innan hennes nyårslöfte skulle träda i kraft. Vid middagen hände en massa roliga saker som jag "lekledaren" hade fixat tillsammans med fia vi lekte en lek som innebar massa roliga/snuskiga utmaningar, väldigt rolig lek, kan jag rekommendera, det blir mycket skratt kan jag lova. Alla hade kul och såg nöjda ut :D
   
   
   
   
  

  

Det blev även massa sånger som sjöngs om och om igen... kvällen var väldigt väldigt rolig och trevlig; massa tjåål, sång ,dans och massa goda vänner runt omkring en, det kan fan inte bli bättre!!Underbart!!
Klockan 23.30 var det dags för alla glada och berusade människor att bege sig mot Örebro slott, där vi skålade och kramade in det nya året och såg på fiiina fyverkerier! Sen bar det av till Norr för att gå på efterfest, men var tog Andréas vägen? Tur att jensa gick tillbaka och letade så vi fick tillbaka vår andreás! På vägen till efterfesten fick  jag ett telefonsamtal där jag fick reda på en väldigt rolig överraksning!!
JAG ÄR SÅ GLAD FÖR ER SKULL; GRATTIS!!!! MAMMA DU ÄR VERKLIGEN VÄRD DETTA!!! PUSS till dig!!


På efterfesten spelades det Gituar Hero på en fet projektorduk, folk  tjålade och var i sina ostadigaste tillstånd, men det var trevligt men vi höll bara på till 3 sen var det dags att åka hem och ta kvälla. Åkte hem till Helene å Jensa med en mkt skum taxikärring, usch, det var den underligaste och mest otrevligste taxiresa jag någonsin har åkt, ett stort ris till den taxichaffisen!!!! Men hittade ju tydligen ett headset bakom gardinerna som jag använde rätt mycket, haha, sjuk jag är!!
 När den cpiga taxichaffisen väl låst upp dörrarna och Helene fläkt ur sig en massa sluddrande otrevligheter så var det dags att gå upp till dom och fyllekäka, det fick bli maten som blev över från nyårsmiddagen. :D Först så hade Jensa fått för sig att sätta tillbaka sovrumsdörren som vi haft som långbord, och gud va jag skratta åt den mannen, det går inte att beskriva hur kul han såg ut och allt han pratade om, hahah fy fan jag dör av skratt när jag tänker på det, hahaha....usch va tokig du är Jensa när du går över och blir Rosa! ;) Sen blev det en nattmiddag där på natten och det var jätte trevligt, där satt man med massa människor man tycker så mycket om och bara har det så roligt :D Och Fia va åt du för nåt.....haha....kött!?? nämen...hahaha....fy fan det var  nog det nya årets första samtalsämne, Fias nyårslöfte höll i 3,5 timme...haha...faaaan va kul du är Fia!!



Nu vill jag bara tacka för den fina, underbara, as roliga och minnesvärda nyårsfesten!!! Är så glad att alla kom och är sååå tacksam för fina vänner!! <3 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, nyårslöften är till för att brytas! men har faktiskt inte ätit kött sen nyårsafton... så nästa gång ni kommer hit så ska ja bjuda på vegetarisk middag! Men nu ser vi fram emot 25:års festen.. då jäääävlar ;) Puss & Kram

2009-01-11 @ 19:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0