090619 Bröllop + Midsommar

V. 25

Veckan bestod i som de två senaste veckorna med jobb....jobb....  Gick på stan och käkade lunch med höggravida Ida på Torsdagen, det var kul och träffa dig min vän!! Saknar våra pratstunder! På torsdagskvällen kom min saknade Johan, syrran och jensa hit, vi reste fetaste tältet, åt pizza och förberedde för fredagen :D

Fredagen 19/6, Midsommar 2009, var dagen då Mamma & Håkan blev maka och make, det var med andra ord bröllop i trädgården här runt lunchtid,  familjen och närmaste släkten var bjudna till denna stora högtidsdag. Det skålades i champagne och var ett evigt hurrande. Vädret var något speciellt, just när de skulle vigas bredde sig blå himmel upp mellan molnen och solen strålade igenom, det var svin häftigt att det kom just då eftersom det duggregnat hela förmiddagen, när vi skålat och satt oss till bords då öste det ner regn, det stod verkligen som spön i backen!! Som tur var hade vi ju en mega stort tält med både värme och tak! Det serverades kallskuret på två stora plankor, det var så mycket mat och massa fräscha frukter!! Gött!! Det var även tipspromenad och femkamp  under kvällens gång, mycket roligt tyckte alla såg det ut som!! Kvällen slutade i musik och dans, va rolgit vi hade, Tack för den väldigt härliga dagen/natten! 

Det är verkligen jätte kul att ni gift er!!! Jag är så glad för er skull!!


   
  
  


Det var så fiint bröllop och jag önskar Er (bästa brudparet) all lycka i framtiden!!!!    



Lördagen var inte alls en rolig dag att vakna på, bakfull och jävlig....usch....denna gång var det en jobbig och ihållande bakfylla som vägrade försvinna....så var bara att vänta ut den. På kvällen kvickna vi till och min morbror och hans fru va bjudna hit på grillat. Vi käka mycket god mat och det blev nåt glas rödvin till maten. Sen blev det chips och läsk och mysiga pratstunder med familjen på altanen =)
Söndagen sov vi ut ordentligt och gick på förmiddagen ut för att hjälpas åt att riva tältet som vi använt under fredagen, det var tungt och varmt, men det gick bra bär vi hjälptes åt allihopa. Runt 14-tiden var det dags för sorgliga avsked, Johan, Syster och Jensa skulle åka hem till sitt. Jag visste inte riktigt när jag skulle få träffa Johan, antingen på Lördagen (27/6) i Uppsala då hans pappa skulle ha 60-års fest eller på Torsdagen den 2 juli.....det var jobbigt att jag inte bestämt om jag skulle med till Uppsala eller inte, det var som vanligt ett jobbigt avsked och känslan av att inte vara i din närhet gör ont....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0