Dalaskogen i 2 veckor...

har jag varit nu....

Nu är två veckor avklarat  på sommarjobbet, känns mycket bra, dagarna bara rinner förbi och man hinner inte så mycket mer än att jobba. På jobbet är jag allt-i-allo, men håller mest att stor-rensa bland mammas alla papper, kör lite ekonomi och springer ärenden. Jag trivs bra med jobbet men det är mycket stillasittande vid datorn så man blir ganska trött i bollen efter 8 timmar.

Torsdag för en vecka sen begav vi (jag, mamma och håkan) oss till Örebro för att förbereda Fridas student, vi handlade, förberedde maten och städade. Sen på kvällen gick vi ner på stan på marknadsafton, detta innebar att affärerna hade extra öppet till kl 22, shoppade lite och sen gick vi hem och la oss. Gick upp kl 9 lördag morgon, duschade och gjorde oss fina för att idag skulle Frida ta studenten!!! Hon kom ut utspringandes från skolan kl.13, hon var brunbränd och var jätte fin! :D  När jag stog där på skolgården tänkte jag tillbaka på när jag själv tog studenten, åhhh....jag kan lätt säga att det var en av de bäsa/roligaste dagarna i mitt liv, den dagen kändes som igår men när jag började tänka efter så var det faktiskt hela 6 år sen jag stog där solbränd, vitklädd och lite lullig med mössan fastklistrad av svett i pannan. På eftermiddagen kom äntligen min älskade sambo till Örebro, vi hade inte setts på fem dagar då, så det var jätte mysigt att se honom. Vi samlades 16 personer hemma hos helene å jensa för att käka god mat och fira Frida ytterligare. Det åt å dracks och kvällen gick vidare och till slut var det jag, johan, helene, jensa, mamma och håkan kvar. Vi drack vin och hade jätte givande och intressanta diskussioner, twistade och hade det jätte trevligt!! Gick ner en sväng på Oleary´s och tog varsin öl och tjålade vidare! Alltid lika kul att gå ut med Mamma å Håkan, tack för den dagen och kvällen/natten!



   
  


Lördagen började med en rejäl sovmorgon, man kände sig lite seg så vaknade inte till förrän efter lunch någongång.  Städade lite efter fredagens studentfirande och vinkade av mamma å håkan som åkte vidare hem till Ludvika. På kvällen blev det det fotboll för hela slanten SVERIGE - DANMARK, vi laddade med öl och nötter å chips och trevligt sällskap såklart!!! :) Kul att ni kom, var underbart å se er igen Karin å Sandra!! Hoppas vi kan hitta nåt datum och dra ihop nåt skoj i sommar!! Tyvärr så slutade matchen inge bra, Sverige förlorade, de gjorde en riktigt dålig match!! uhh!




Söndagen var en dag med blandade känslor, det blev pizza å slö framför tv:n till eftermiddagen, sen sprang jag över till min goa vän Carro och hälsade på en sväng, skit kul att se dig gumman! :D Sen var det dags för det jobbiga, ta farväl av Johan, vi skulle ju åt olika håll, han hem till Trollis och jag mot Ludvika. Avsked är bland det värsta jag vet, usch och den här gången visste vi att vi inte skulle ses på 1,5 vecka, jobbigt värre!! 

Träffade även Sandra en sväng på Tisdagen, trrevligt trevligt, fick även träffa lilla Emma, sandras brors dotter som är 3 år , så gullig liten tjej!!

Jag som för övrigt har sett framemot att ha tid över att lägga mig och läsa min "sommarbok" som verkar så bra, men var tar tiden vägen?!! haha....vet inte va jag gör efter jobbet och på kvällarna, har ENDAST hunnit läsa de 4 första sidorna i boken,d.v.s. prologen...haha...nu får det bli skärpning!!

Nu får det fina vädret ta och komma oxå, har typ regnat konstant sen jag kom till Ludvika :S USCH!!!! Vill ju ha sommar nu, med ljumma kvällar, sommarkläder och solnedgångar!! SOOOOOOOOOOL VAR HAR DU TAGIT VÄGEN??



 















Saknar dig såååå...........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0