v.22 med en bra start! :D

Nu är jag tillbaka igen efter en liten blogg paus...

Måndagen den 18/5 kl.11,00 skaffade jag en sak som kommer att finnas på min kropp förevigt,  jag tatuerade nämligen mig, det är en ganska stor tatuering som sträcker sig över ena rygghalvan....satt där i 3,5 timme och stod ut medans nålarna vandrande över ryggen. Tatueringen föreställer en stor rosa pijonblomma och sen 5 st mindre körbärsblommor längs ryggraden, jag är väldans nöjd med tatueringen än så länge men det är inte klar än, nu blev ni säkert jätte nyfikna men kommmer nog inte komma en bild förrän den är helt klar....vi får se....



Tis och Ons var eximinationsdagar i skolan, detta innebar opponering, vilket betyder att vi gick upp i slutseminarie med vår uppsats för att få den bedömd av en lärare och två klasskompisar inför publik i ett klassrum. På Tisdagen kl. 10.50 fick vi höra de underbara orden: Er uppsats är härmed GODKÄND!! YIPIIIIE!!!!! Oj va glada jag och Sandra blev och så skönt att kunna släppa det nu till sommaren! Onsdagen var det dags för oss att opponera på två klasskompisars uppsats, det gick jätte bra och vi fick mycket beröm =)
Det var väldigt mycket nerver inblandade dessa två dagar men som slutade väldigt väldigt bra och det kändes som att man blev 10 kg lättare när allt var över!!

Torsdag var sista dagen i skolan före sommarn, dagen bestod i utvärdering av kurserna som vi läst. Det var en rolig dag med mycket skratt och glatt humör. Men dock lite sorglig eftersom två av våra bästa lärare inte ska ha oss mer...det känns tråkigt värre! Efter skolan begav jag mig mot Vänersborg till Jossan för att fixa iordning oss för avslutningsfest i en sommarstuga i Lysekil :D Oj, vilket ställe det var, så himla fint där....man är inte alls nå avundsjuk på att ha en stuga där....ojojoj....
Det var en suverän kväll med lagomt med alkohol, god mat och goda klasskompisars sällskap!! Det dansades, tjålades och skrattades hela natten lång. 
Tack David för att du fixade ihop en så himla rolig fest!!! Den var grym!! Bilderna säger allt!!

   
   
   


Fredag var = Första dagen på sommarlovet! :D Jag var små seg hela dagen och jätte trött, dels efter allt jobb med uppsatsen och såklart efter avslutningsfesten. Men fick lite gjort iallafall, handtvättade och plockade lite i lägenheten. Fredagskvällen blev det mys m sambon och film!

Lördagen började med en härlig sovmorgon och sen åkte vi iväg till stan och Överby och shoppade lite :P Sen åkte vi hem och stotstädade hela lägenheten, vilket verkligen behövdes. Det var super väder så vi passade på att grilla på kvällen och satt ute på gården och käkade å tog nån öl. Sen cyklade jag och Johan till Anna på födelsedagsfest, vi kikade upp där nån timme å käkade lite tårta å minglade runt. Var hemma igen runt halv 12, trötta å slitna efter dagens bravader.  


Söndagen började med tvättstuga kl.8-12, sen packades det för fullt samtidigt som jag tittade på Robinson reprisen. Kl. 13 skjutsade Johan ner mig till tågstationen, där jag skulle börja min resa hemåt Dalarna. Halva resan flöt på bra sedan vände allt och blev sämre, problem med räls, brist med kommunikationen mellan tåg och taxi och allmänt rörigt och pisse varmt väder så man höll på att flyta bort. Kom fram en timme senare än beräknat. Jag var helt slut igår kväll när jag väl kom fram, så det vara bara att hoppa in och ta sig en dusch och hoppa i säng.
Dessa till min bästa mamma på Mors dag >>





För er som inte vet vad jag gör i Ludvika, så har jag fått sommarjobb här i en månad, tjäna in liter stålar för att vara ledig hela juli och augusti :)

Så idag arbetade jag min första dag, börjar kl 7 och slutar 15.30, rätt bra tider men det blir lite tidiga mornar..börjar känna av nu bara efter en dag att man gått upp kl.6. Men jag har haft tur för detta jobb och är väldigt tacksam! TACK Mamma!!!<3
Efter jobbet blev det slapp och solning på balkongen, somnade av en stund, skiit skönt. Sen har jag börjat på boken som ska bli min sommarbok, äntligen kan man hinna läsa vanliga böcker och inte bara studentlitteratur!!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket mysigt ställe i Lysekil:) Sverige har mer fina place än man tror... kanske det blir att stanna i swe i sommar & ut på en roadtrip! ? Skulle va kul att dra ihop ett gäng och hyra en buss... Nu vill jag se bild på tattooon ;) Puss

2009-06-07 @ 09:54:45
Postat av: Camilla Svärd

Så du är hemma i Ludvika och jobbar. Härligt. Är du färdig med skolan helt nu? Jag är ledig hela juni, jobbar juli och ledig i augusti. Får passa på att vara ledig nu när jag kan. Du måste lägga upp en bild på tatueringen sedan. =)



Ha det fint! Kram

2009-06-07 @ 12:39:04
URL: http://camillascorner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0